“Pushmeldingen zijn een modern en veelbelovend communicatiekanaal met websitebezoekers. In tegenstelling tot standaard marketingtools, hebben ze geen persoonlijke gegevens nodig om te werken.
Als aannemer kozen we voor Push4site. Ik vond de service prettig vanwege de snelle reactie van de supportafdeling, die hielp met de implementatie van mailinglijsten en het opzetten van alle scenario's.
We hebben alle meldingen in twee klassen verdeeld: nieuwsbrieven van artikelen uit de blog en commerciële scenario's om conversies naar serviceverbindingsverzoeken te verhogen.
Om een toename van de uitstroom van gebruikers uit het kanaal te voorkomen, werden maximaal één keer per week nieuwsbrieven naar alle gebruikers gestuurd. Het percentage transities van dergelijke mailings varieerde van 2% tot 5%. Verkeer van deze bron had een goede paginadiepte en bracht veel tijd door op de site.
Triggermailings waren gericht op het verhogen van de conversie naar serviceverzoeken en werden uitgevoerd volgens de logica: de gebruiker bezocht de servicepagina, maar stuurde geen verbindingsverzoek. Daarnaast hebben we mailings geïmplementeerd naar groepen gebruikers die meldingen van scripts ontvingen, maar deze negeerden. Deze scenario's leverden ongeveer 10% gebruikersrendement op en hadden goede conversiepercentages.
Over het algemeen hebben pushmeldingen goede resultaten laten zien bij het oplossen van de taken. De servicespecialisten van Push4site toonden tijdens de hele samenwerking een hoge betrokkenheid en technische geletterdheid.”